Rest in peace

Mamma och jag åkte till Stockholm i onsdags. Vi hade jättekul och gick och fikade flera gånger :D
Jag köpte; en svart långärmad, en vit mjukiströja, en grön vinterjacka (lite lik simons, har tjatat på att jag vill ha hans för den är väldigt fin), en plånbok, en röd hårklämma, julklapp till Hannah (kan inet skriva vad det är i händelse av att hon läser det), en liten resväska formad som en elefant, en sådan dragväska (till Emil, mitt gudbarn, kan skriva det här eftersom han är ett och ett halvt år och inte kan läsa än), en sovtopp och så bytte jag en mössa.


Tyvärr ringde mammas kompis Anna Wischen (är ambulansförare) vid ca 0744 på torsdagsmorgonen och sa att min mammas storasysters man dött. Min ingifta morbror alltså.
Mycket gråtande av mamma och även av mig. Han var 50 sedan en vecka tillbaka och dog alldeles för tidigt. Ännu en anledning att inte tro på den kristna "Gudinnan". Eftersom jag tror "Gud" är en kvinna borde det bli en gudinna. Vad tänker hon, han är femtio. Han har en dotter, hon är tolv år, TOLV år. Hur ska min lilla flicka överleva att hennes pappa har gått bort. Hennes pappa, som alltid funnits där, firat hennes födelsedagar, jular. Alla minnen från när amn är liten, alla saker man gjort. Det kan vara den stora kramen från när han kom hemm från jobbet eller att hon skickade med gosedjur när han åkte bort. Allt sådant, borta nu. Och hon är tolv år. Vad tänker hon på egentligen. En kille i skolan, han tror på henne, och säger att allt har en anledning, hon har en anledning att göra saker. Men vad fan har min kusin, hon fyller det den 27/12, vad har hon gjort för att uppleva tonåren utan sin pappa? Vilket barn återhämtar sig från att hennes far har dött.
Hon får fira sin sista julafton som barn, utan sin far, hon får fira sin sista födelsedag innan hon blir tonåring, utan sin far. 

May you rest in peace, we will love you never-ending.
Conny Johansson.

say whatever you want babe,

Skriv

Namn,
click!

email,

URL,

din kommentar,